fredag den 23. august 2013

Læselyst har jubilæum

Sommerferien er slut for de fleste, og for en universitetsstuderende lakker det også mod enden. Læselyst er endelig tilbage, og denne gang med masser af fede ting! Der er nemlig en hel del at fejre. For det første runder bloggen nu 100 indlæg! Og om en lille måneds tid har Læselyst fødselsdag og fylder 1 år! Så jeg har valgt at gå i fejrings-humør og give jer en masse godbidder.

Først vil jeg gerne sige tak til alle i kære læsere! Bloggen er jeres, den er til jer og uden jer ville det bare være ord råbt i en tom hal. Derfor betyder i alt for Læselyst og jeg bliver glad hver gang jeg ser nogen har været forbi bloggen eller gruppen på facebook. Også tak til de læsere som har deltaget i konkurrencer/give-aways. Det er super hyggeligt, og jeg håber mange flere har lyst til at være med i det kommende år.

Og hvad kan i så forvente? Hvad er det jeg snakker sådan om? Jo! For det første har jeg endelig lavet min list over klassikere som jeg skal have læst! Listen har jeg ladet komme online her på bloggen, den ligger som en side. Du kan finde den i fanebladet eller klikke på linket HER.

Derudover har jeg læst Detektiven Sherlock Holmes - læs om mit første måde med den sagnomspundne detektiv i min anbefaling lige HER.

For over en måned siden lavede jeg et videoindlæg. Jeg har bøvlet, kæmpet, bandet og svovlet og den er ikke kommet op, hverken her eller på youtube. Derfor har jeg valgt at skrive om de bøger jeg ellers snakkede om i klippet. Du kan læse mere om dem længere nede.

Så har jeg endnu en fantastisk godbid til jer, og i er de første der får det at vide! Uh! Som Når én dør lukkes på saxo.com, og den kan hentes som pdf HELT GRATIS!
nogle af jer måske ved, skriver jeg en del selv. Jeg har uploadet novellen
"Luisa og hendes søn flytter ind i et gammelt hus og prøver at genstarte deres liv efter en sørgelig skilsmisse. Men Danny kan ikke lide sit nye værelse, der bliver ved med at lugte underligt og måske er alt ikke som det ser til at være."
Hent novellen HER.

Derudover har jeg nedsat prisen på min roman Satans Kærlighed til 30,00 kr. permanent. Så har du ikke hentet den endnu, så skulle du tage at komme i gang skulle du! Bogen kan hentes som e-bog i e-pub format på saxo.com. KLIK HER for at komme til siden.

Sikke da en gaveregn, hva?

Nå, men jeg har blandt andet læst Håndbog i høflighed og den er måske ikke, hvad du umiddelbart tror. Bogen introducerer en række europæiske lande, og kommer ind på skikke, kultur og generel høflighed i de pågældende lande. Nogle steder er det vigtigt at ankomme i formelt tøj til et forretningsmøde, nogle steder er det ubehøvlet at komme før tid, andre steder er det uhøfligt ikke at gøre det. Hvilke samtaleemner skal man undgå og hvordan gebærder man sig som udefrakommende? Alle disse ting tager bogen op, hvor hvert kapitel gælder et givent land. Personligt er jeg vild med kulturforskelle og synes det er mega interessant.

Danskernes egen historie - FESTER OG GÆSTER tager dig på en
rejse igennem den danske festkultur og traditioner. Fra bordkort til drinks, fra vugge til grav, fra skovtur i det grønne til cocktail parties. Fra bridge til ostefondue. Hvert kapitel er rigt illustreret og byder på mange sjove detaljer. Hvad kendetegner vores måde at være sammen på, og hvordan har den udviklet sig de sidste 100 år? Alt dette og meget mere kan du læse mere om i dette tilbageblik på danskernes gæstebud.

Til slut vil jeg endnu en gang takke jer læsere og opfordre jer til at synes godt om Læselyst på facebook. Klik HER for komme til gruppen. Her smider jeg links og billeder op, og du vil blive opdateret hver gang et nyt indlæg kommer på bloggen.
Læselyst er som sagt også på Pinterest, hvor du kan finde inspiration i de mange billeder (dette er et fantastisk alternativ til at spamme facebook og bloggen med milliarder af billeder). Klik HER for at komme til Læselyst på Pinterest.

GOD WEEKEND! 

2 kommentarer:

  1. Fedt med en ny bog fra dig. Glæder mig til at læse den.
    Tak for en god blog :)

    Hilsen Rikke

    SvarSlet
  2. Tillykke med de 100 indlæg - det er en fornøjelse at følge med herinde. Din læseliste med klassikere er enormt spændende og inspirerende - der er så fine titler iblandt.

    SvarSlet