søndag den 4. november 2012

Vold mod bøger

Dette flotte postkort fra Søstrene Grene
er et hyggeligt bogmærke til 6 kr.
Ja, det kalder jeg altså æselører! Jeg ved, at mange bruger det, men jeg kan ikke få mig selv til at gøre det. I hvert fald ikke ved bøger jeg kan lide. Har kun én gang lavet æselører i en bog, og det var en bog om en stenhugger i Finland. Denne meget kedelige bog bliver nu brugt som vinduesholder når jeg lufter ud.

Derfor går jeg stærkt ind for bogmærker! Jeg husker som en si, og da jeg læser nye bøger konstant, og gerne flere på én gang, kan jeg aldrig huske, hvor jeg er kommet til. Desværre har jeg aldrig et bogmærke ved hånden. Jeg ved ikke hvordan de forsvinder. Men jeg ender altid med at bruge forskellige papirlapper, noter, reklamer og hvad der nu er indenfor rækkevidde som bogmærke.

Så var det, at jeg kom på en god idé! Postkort! De har en god stor størrelse, så man kan finde det igen. Har vi ikke allesammen prøvet at tage bogen frem, og så falder bogmærket ud inden man får den åbnet? Postkort er billige og fås med alle slags motiver. Du kan bruge et postkort du har fået af nogen, så bliver det et meget personligt bogmærke, der gør læseoplevelsen endnu mere hyggelig.

Min lillesøster lavede engang et bogmærke til mig, med udklip af en lækker filmskuespiller og skrev "Jeg elsker dig". Det varmer mit hjerte hver gang jeg ser det.

Bare et lille hyggeligt tip.

Ps. der er 26 dage til første december.


2 kommentarer:

  1. Det er fordelen ved en kindle. den husker hvor man er nået til, i alle ens 500 bøger

    SvarSlet
  2. Jeg fandt det mest fantastiske bogmærke, jeg nogensinde har ejet, sidste år i Bog & Idé!
    En lille magnetisk flap, som man smækker over toppen af et par enkelte sider, og så sidder den bare FAST. Så ryger den ikke ud, og den skader ikke siderne :)
    Jeg elsker den!

    SvarSlet