lørdag den 13. december 2014

Gaveidéer til bogelskere

Lidt over halvvejs til juleaften. For en gangs skyld har jeg nogenlunde styr på de fleste gaver, mest fordi jeg ved jeg pludselig får travlt. Som studerende er december lig med eksamen, men jeg sørger for at få noget julestemning og hygge puttet ind. Jeg har selv en del gaveønsker i år, og som altid ønsker jeg mig masser af bøger. Min kæreste spurgte hvilke og jeg svarede: Alle! Hvilket stort set er sandt. Men hvad hvis man nu har nok at læse eller skal give en gave til bogormen, der har alle bøger? Jeg tænkte jeg ville forkæle jer med nogle gaveidéer til læseheste. (Så må i selv bestemme om de skal på jeres egen ønskeliste eller gives til andre).


Barnes and Nobles læderindbundne klassikere

Okay, der kommer lige et par bøger på alligevel. For de her bøger er bare så mega fede og luksus. Jeg er så heldig at eje den komplette samling af Sherlock Holmes historier. Jeg ønsker mig desperat flere. De har forgyldne sider og er bare helt igennem smukke. Og hvem kunne ikke pynte sin bogsamling med nogle klassikere? Der er masser at vælge imellem og prisen hos barnesandnobles.com ligger på omkring 20 $. 

Bøger på print

Har du nogensinde overvejet at tage en bog på? Litographs.com giver dig muligheden! Her er selve teksten fra en bog brugt til at skabe billeder på tryk til t-shirts, plakater og indkøbsnet. Der er masser af print og muligheder for farvevalg. Jeg er vild med idéen og hvor sejt er det ikke lige at kunne sige man har en bog på? 

Her er det teksten fra Alice i Eventyrland som danner billedet

Var det noget med en spell-tshirt?
Nørdede T-shirts

Siden Teefury har masser af helt fantastiske og nørdede t-shirts. Man kan både få dem med motiver fra spil, film, tv-serier og bøger. I denne sammenhæng er der masser af litteraturpræget t-shirts, mange af dem med finurlige cross-overs. De fleste af dem koster 18 $ og jeg ved, at hvis jeg først begynder at søge derinde ender jeg med at købe mig fattig! Jeg har hjulpet jer lidt og har lavet et link til deres T-shirts med boginspirerede motiver. Blandt andet Harry Potter, Game of Thrones og Cthulu. 


Hvor kom jeg nu til-bogmærke?

Okay, det kan godt være det bare er mig, men nogle gange har jeg problemer med at huske, hvor på siden jeg stoppede sidst jeg læste - hvis jeg da ikke stopper ved et kapitel. Og ved du hvad? Det kan man nu rode bod på, med dette smarte bogmærke, der peger på den linje du er nået til! Jeg synes, den er super smart. Den kunne jeg virkelig godt bruge.

Anderledes bogmærker

Indrømmet, jeg er en klovn til at passe på mine bogmærker. Jeg tror der bor en bogorm i min bogsamling som spiser bogmærker. De har det med at forsvinde, så jeg mangler altid bogmærker. Ofte orker jeg ikke at lede efter mine bogmærker og griber, hvad der nu er i nærheden, en bon, en indkøbliste eller en rest gavebånd. Men hvor fedt kunne det ikke være at have nogle helt anderledes bogmærker? Fx den her med ben stikkende ud fra siderne. 




Sengetøj til læsehesten

Hvem kunne ikke tænke sig at lægge sig til at sove i en bog? Putte sig godt ned under siderne. Eller sådan næsten. 


Litterære halskæder

På etsy.com kan man finde mange flotte og fantasifulde ting, blandt andet en bruger som laver rigtig flotte halskæder med blandt andet litterære temaer. Vedhænget koster ca. 60 kr. og kæden kan købes separat. Det er ikke et rigtigt ur, men et vedhæng, skal det lige siges! Mange flotte varianter.


Eller er du mere til decideret tekst? Disse smukke halskæder synes jeg er vildt fede og fashionista! Man kan nok ikke have dem på til ret mange lejligheder, men BAM de er awesome. Kan købes hos Victoria Conreras.com


Koppen/kruset

Altid en klassiker og man kan finde vildt mange forskellige slags på nettet, der er bare med at lede. Personligt fik jeg dette krus sidste år og jeg ELSKER det. Jeg smiler hver gang jeg bruger det. Og alle ved jo at en bog bliver bedre med en kop kaffe eller te til. Denne og flere andre slags kan købes på denne side hos etsy.com



Det må vidst være nok for nu. Jeg håber i har fået nogle gode idéer, det har jeg i hvert fald - og selvom det nok er for sent at ændre min ønskeliste, så har jeg fødselsdag i februar ;)

Rigtig god weekend derude.


5 kommentarer:

  1. Der er mange gode bud. Det sengesæt har jeg ikke set før - det er fantastisk :-D

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
  2. Hvor er det virkelig nogle gode idéer, du kommer med. Jeg ville i hvert fald blive rigtig glad for at få alle de typer af gaver :)

    SvarSlet
  3. Fine foreslag! Jeg er ret vild med bogmærkerne.

    SvarSlet
  4. Ej hvor er der mange fine ting. xD
    Har du selv handlet hos barnesandnobles.com? Der er ret mange ting der inde jeg godt ville ha, men tænker om det bliver for dyrt med told, når det er fra NY? Ved du noget om det? :)
    Glædelig jul :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg har købt min udgave i London. Jeg vil foreslå du køber igennem http://www.barnesandnoble.com/s/uk - så du køber igennem England og derved undgår told. Eller hvis de findes gennem amazon.uk =) God jul

      Slet