mandag den 29. april 2013

Sjælebogen


Sjælebogen
Glenn Cooper
2010, Cicero
287 sider
Fra 69,95 på ArnoldBusck.dk

Det gik først op for mig, at dette var en efterfølger til en anden bog, da jeg var et godt stykke inde i den. Man kan sagtens læse den, uden at have læst den første bog, men hvis du er interesseret hedder 1eren De dødes bibliotek. Jeg kunne selvfølgelig godt have smidt denne bog igen, og lånt etteren i stedet for, men denne bog var så fængende fra første side, at jeg måtte læse den færdig.

Denne spændingsroman er en del af de konspiratoriske/religiøse/journalistiske bøger, der kom i slipstrømmen på Da Vinci mysteriet. Personligt er jeg vild med genren, og dette er en af de bedre eksempler.

Vi følger forhenværende FBI-agent Will Piper, der bliver kontaktet af et par pensionerede agenter fra Area 51. Det viser sig, at USA gemmer på et bibliotek, hvor bøgerne forudsiger alle menneskers fødsel og dødsdato. Men to ting gør samlingen ukomplet: Alle fortegnelser stopper i år 2027, og der mangler én bog fra tidligere tider.

I flashbacks til middelalderen fortælles historien i hæsblæsende tempo, og det går op for Will Piper, at USA's regering vil ofre alt for at holde på deres hemmeligheder…

Jeg kan kun varmt anbefale denne spændende bog!

Læs den hvis du:
  • Kan lide spændingsromaner
  • Kan lige romaner med konspirationsteorier
  • Kan lide Da Vinci/Millennium-genren


Kunne du lide indlægget? Husk at bedømme nedenunder med tallene 1-5, hvor et er dårligst og fem er bedst. Du må også gerne smide en kommentar!
 
Læselyst er kommet på facebook! Følg bloggen på facebook for ikke at gå glip af nye indlæg, billeder og konkurrencer!  KLIK HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar