torsdag den 14. februar 2013

19 Harry Potter Forsider Fra Hele Verden

Fænomenet Harry Potter har optaget en hel generation over hele kloden. Jeg har fundet frem til nogle forskellige forsider af Harry Potter og de vises sten, fra forskellige lande. Mange lange har brugt den amerikanske forside, og kun titlen er ændret til det gældende lands sprog. Jeg har taget et par stykker med, men ikke dem alle, da det ville blive kedeligt i længden.

Jeg synes det er sjovt, hvor forskellige forsiderne er, og man kan virkelig se noget om et lands kultur, på den måde bogen er tolket og visualiseret. Der er også stor forskel på appel for mig. Jeg kan godt afsløre, at der er flere af de bøger jeg ikke ville læse, hvis jeg ikke vidste hvad der gemte sig bag forsiden (hvorfor skal Harry se retarderet ud i flere lande?).

Frankrig

Holland

Japan

Finland

Iran

Island

Italien


Kina

Korea

Portugal

Spanien

Sverige

Tjekkiet

Tyskland voksen udgave

Tyskland

Kan ikke umiddelbart identificere
landet for denne fantastiske forside
udover at det er et engelsktalende land

England voksen udgave

Usa

England

1 kommentar:

  1. Den uidentificerede udgave er en ny version fra USA i anledning af 15 års jubilæum.

    SvarSlet