torsdag den 24. januar 2013

Robinsonmordene


Robinsonmordene
Gretelise Holm
294 sider
2003, Lindhart og Ringhoff
Fra 79,00 kr. på gyldendal.dk

Journalisten Karin Sommer er taget til den lille ø Skejø, for at skrive sin bog om heksejagt igennem tiderne færdig. Men noget mystisk er under opsejling på Skejø. De gamle på plejehjemmet begynder at dø under mystiske omstændigheder, og til en begravelse råber en senil kvinde ”Han er ikke blevet kaldt hjem til Gud. Han er blevet stemt hjem af Ø-rådet. Ligesom i Robinson i fjernsynet.”
Karin begynder at kradse i overfladen på det idylliske ø-miljø og det virker som om alle har noget at skjule. Nogle mere end andre…
Bogen er fyldt med intriger og beretninger om et lokalsamfund, hvor alle kender alle uden at kende sandheden.
 Dog havde jeg svært ved at identificere mig med og connecte med hovedpersonen, da hun er en dame i 50’erne. Hendes livssyn og tilgang til tingene lå nogle gange meget langt væk fra mig og mit liv.

Efterfølgende har jeg fundet ud af, at bogen er nummer to ud af fem i serien om Karin Sommer. Man kan dog sagtens læse den enestående uden kendskab til resten af serien.

Serien er som følger:
Paranoia 
Robinsonmordene 
Under fuld bedøvelse
Nedtælling til mord
Møgkællinger


Læs den hvis du:

  • er til krimier
  • er til spændingsromaner
  • kan lide en anderledes krimi end dem som ellers er oppe i tiden
  • vil pirres til det sidste

Ingen kommentarer:

Send en kommentar