søndag den 4. september 2016

Tilbage efter en tænkepause

Hej derude i læseland.

Det er virkelig lang tid siden jeg har skrevet og her kommer en lille [det blev så en meget lang] forklaring.
Jeg startede oprindeligt Læselyst som en hobby - det har altid været et fritidsprojekt som jeg har kørt fordi jeg har hygget mig rigtig meget med det. Det har givet mig meget godt, og jeg har været rigtig glad for det. Det seneste års tid, har det dog mere og mere udviklet sig til bare at være en byrde  - det har bare været en ting på listen over opgaver som skulle gøres. Det har gjort, at jeg kom bagud i anmeldelser og til sidst forsvandt lysten simpelthen, og da det hele tiden har været lystdrevet, gik bloggen stort set i stå. Jeg fik dårlig samvittighed over ikke at få skrevet indlæg og lagt dem op til tiden, og til sidst ødelagde det næsten mine læseoplevelser.

En anden grund er også, at jeg har besluttet mig for at koncentrere mig noget mere om mine egne skriverier. Som i måske ved skriver og udgiver jeg selv, og jeg har altid først og fremmest set mig selv som forfatter frem for boganmelder. Faktisk har jeg slet ikke set mig selv som anmelder, men mere som anbefaler og generel blogger om læseoplevelser og kærlighed til litteratur. Jeg har besluttet at lægge mere energi i mine tekster, for det er dér mit hjerte banker og bløder. Jeg har derfor længe gået og overvejet, om jeg skulle lukke og slukke helt for Læselyst.
Min plan er, at jeg i fremtiden får min egen forfatterhjemmeside, hvor jeg dér har en blog, men hvor fokus mere er på det at skrive end på det at læse.
Jeg ved, at der findes rigtig mange bogbloggere derude, og de fleste er hamrende dygtige og skriver næsten hele tiden - det kan jeg slet ikke hamle op med.

Men jeg kan heller ikke slippe Læselyst helt endnu. Jeg har trods alt brugt fire år på det, og min egen læselyst brænder med en udødelig flamme.
Jeg håber derfor at jeg kan vende en smule tilbage til blogverden, men i en mere tilbagelænet udgave. Læselyst har aldrig været en blog, hvor alle de nyeste bøger bliver bedømt og vejet - som sagt er der mange andre, som er meget dygtigere til det end mig - men det er mit håb at der her på Læselyst kan være lidt mere ro og tid til fordybelse.
Jeg vil derfor ikke med vold og magt skrive om alt det jeg læser, men komme med indlæg når jeg føler det passer ind. Jeg vil skrive noget mere om min egen skriveprocess, hive nogle atypiske, glemte og/eller ældre bøger frem og give dem lidt spotlight.

Så efter denne lange smøre håber jeg stadig, at der er nogen som læser med endnu. Jeg håber i vil tilgive mig den lange tænkepause, og at der stadig er et par stykke som har lyst til at læse med i fremtiden.

Alt det bedste på en regnfuld søndag.

4 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens forstå dine tanker og synes, det lyder som den helt rigtige idé kun at skrive herinde, når du føler for det. Nogle gange må man være lidt selektiv i forhold til sine hobbyer, så man sikrer sig tid og overskud til at gøre det, der giver en mest mulig værdi :) Vil se frem til dine skriverier!

    SvarSlet
  2. Tak, Mai :) Ja, man har kun en bestemt mængde ressourcer (tid og energi) til rådighed, og så må man fordele det, så det fungerer bedst for en selv. Jeg har også lagt en masse energi og fritid i et frivilligt arbejde, det er super fedt!

    SvarSlet
  3. Helt forståeligt. Jeg har det på samme måde som dig, bloggerierne skal være lystdrevne og ikke være en byrde. Jeg skal nok blive hængende alligevel :)

    SvarSlet
  4. เกมสล็อต xo slot ทางเข้า เนื่องจากเป็นแอพยอดนิยมสูงสุด มีระบบระเบียบรักษาความปลอดภัยที่ได้รับมาตรฐานในระดับสากล ที่มีการใช้กันอย่างล้นหลามทั้งโลก pg slot ผู้รับบริการเยอะมาก

    SvarSlet