tirsdag den 27. september 2016

Novellekonkurrence i sidste øjeblik

Jeg skulle egentlig bare ind for at se hvordan det går med mine noveller. De ligger, som jeg tidligere har skrevet om, til fri download hos Saxo. En gang imellem tjekker jeg lige hvor mange downloads de har haft, om der er kommet nogle anmeldelser og sådan noget. Det er super fedt at se at nogen rent faktisk læser det man har skrevet, eller jeg kan se de har hentet mine noveller og så håber jeg bare på at de også får dem læst. 
Pludselig popper der en reklame op og jeg når lige at blive irriteret, da jeg opdager det er en novellekonkurrence. Saxo og Københavns Metro har udskrevet en forfatterkonkurrence i tre kategorier: noveller, digte og illustrationer. "Det skal jeg da!" tænker jeg begejstret og opdager til min rædsel at deadline er om lidt over en uge. Shit. Min kalender er ret fyldt for tiden, både med praktiske opgaver, træning, faglige opgaver og sociale aftaler. En uge. "Det kan jeg ikke nå," tænker jeg men læser alligevel konkurrencebetingelserne. Det maksimale anslag ligger på en 8-9 sider. Mit hjerte begynder at hamre igen. Det er selvfølgelig mange sider hvis de skal være gode. Det er mange sider når jeg ikke har ret meget tid. Eller har jeg...? "Jeg kan godt nå det!" tænker jeg. "Fuck det, jeg gør det! Jeg skal da gøre det!" 



Som sagt så gjort. Jeg er derfor i disse dage i fuld gang med desperate og insisterende skriblerier. Og de har fanme bare at blive gode! Jeg er super spændt på resultatet - både min egen vurdering og dommernes. 
Vinderne bliver udgivet af Saxo og tilgængelig på Saxo og i Metroen henover vinteren. Og vinder jeg ikke så udgiver jeg det bare selv. (Så I skal nok få mulighed for at læse det uanset hvad).

Det var så lige en overspringshandling, jeg må tilbage til den vestjyske begravelse. Altså ikke en begravelse af Vestjylland, men en begravelse som finder sted i Vestjylland. Godt så, jeg holder kæft og smutter igen. 


2 kommentarer: