mandag den 18. marts 2013

Samme dag næste år


Samme dag næste år
David Nicholls
462 sider
2010, Thaning og Appel
Fra 69.95 hos Arnoldbusck.dk

Som titlen indikerer foregår bogens handling samme dag næste år. I første kapitel møder vi Emma og Dexter, som begge lige er blevet færdige med universitet. De er unge og fulde af drømme og håb om de liv som ligger foran dem. Næste kapitel foregår den samme dag, bare et år senere. Sådan fortsættes bogen. På denne atypiske måde får vi et indblik i deres liv og deres udvikling.

Bogen er velskrevet og jeg kunne ikke andet end at holde af begge hovedkarakterer på trods af deres fejl og mangler, der bare var med til at gøre dem endnu mere menneskelige. Jeg vil godt indrømme, at jeg var en smule skeptisk da jeg læste hvad bogen handlede om, men jeg havde svært ved at lægge den fra mig, da jeg først var begyndt.
Under alvoren ligger en humor og en elskværdighed man ikke kan undgå at lægge mærke til som læser. Det er en bog om mennesker og hvordan mennesker er sammen og påvirker hinanden. Om livet, kærligheden og døden, og alt det midt imellem.

Læs den hvis du:
-        Kan lide bøger, der foregår i nutiden
-        Kan lide bøger, der handler om elskværdige karakterer
-        Kan lide bøger, der får dig til at tænke over dit eget liv og relationer

2 kommentarer:

  1. Den var jeg også rigtig glad for! Synes karakterene virkede meget ægte. Filmen skulle også være god.

    SvarSlet
  2. Den lyder interessant, og lidt som den opfattelse jeg har af "Hvor regnbuen ender" - en bog basseret på (rettere sagt, bestående af) breve :)

    // Janni aka Gulde <>< Gulde.dk

    SvarSlet